قیمت انواع ورق

ورق‌های فلزی روغنی

آشنایی با ورق‌های فلزی

ورق‌های فلزی در مصارف صنعتی، خانگی، تجاری یا نیمه تجاری به عنوان بخش اصلی ساخت‌وساز به حساب می‌آیند. لزوم استفاده از آنها سبب گردیده توجه ویژه‌ای به کیفیت تولید ورق‌های فلزی شود. بنابراین روش‌های نوینی در تولید این ورق‌ها به وجود آمده که آنها را در دسته‌بندی‌های متفاوتی قرار می‌دهد. همچنین نوع پردازش ورق، کیفیت آن، نوع برش، ضخامت‌ها، ابعاد مختلف، روش تولید به کمک نورد سرد و گرم یا پانچ کردن سبب گردیده کارایی آنها افزایش پیدا کند.

لازم به ذکر است تفاوت‌هایی که در مشخصات فنی انواع ورق‌ها وجود دارد، منجر به تفاوت قیمت انواع ورق فلزی می‌شود. از این‌رو در این مقاله قصد داریم با بررسی ویژگی‌های انواع مختلف ورق‌های فلزی، عوامل موثر بر تعیین قیمت آنها را بیان کنیم.

انواع ورق‌های فلزی

ورق‌های فلزی به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه به معرفی برخی از ورق‌های متداول مورد استفاده در صنایع مختلف می‌پردازیم.

ورق‌های سیاه

ورق‌های فلزی سیاه از جمله ورق‌های فولادی پر مصرف هستند که به روش نورد گرم تولید می‌شوند. این محصولات به دلیل نوع ساختار و روش تولیدی که دارند، ظاهر مات و کدری داشته به همین دلیل به این نام شهرت پیدا کرده‌اند. این ورق‌ها در ساختمان‌سازی، ساخت مخزن و تانکر، در کشتی‌سازی، خودروسازی و غیره به کار می‌روند. شایان ذکر است ورق‌های سیاه با گریدهای متفاوتی تولید می‌شوند، بنابراین دارای قیمت‌های مختلفی هستند.

ورق‌های روغنی

ورق‌های روغنی نوعی دیگر از ورق‌های فلزی بوده که دارای سطحی صاف و براق هستند. این ورق‌ها به روش نورد سرد تولید می‌شوند و از آنجا که هزینه تولید آنها نسبت به روش نورد گرم بیشتر است، قیمت بالاتری دارند. همچنین این ورق‌ها دارای کیفیت بسیار مناسبی بوده و می‌توان آنها را با ضخامت‌های کم نیز تولید کرد. این محصولات در تولید لوازم خانگی مانند اجاق‌گاز، ماشین لباس‌شویی، ماشین ظرفشویی و غیره به کار می‌روند. باید بدانید این مشخصات علاوه بر تاثیر بر قیمت ورق‌ها، از پارامترهای مهم هنگام خریداری آنها محسوب می‌َشوند.

ورق‌های گالوانیزه

یکی از روش‌های مقاوم‌سازی ورق‌های فولادی در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی گالوانیزاسیون آنها است. ورق‌های گالوانیزه که از کاربردی‌ترین ورق‌های فلزی محسوب می‌شوند، استقامت بالایی در برابر زنگ‌زدگی دارند. علاوه بر آن به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد در صنایع متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هنگام تهیه این محصولات باید بدانید توجه به مشخصات فنی و کیفیت گالوانیزاسیون، از مهم‌ترین پارامترهای تعیین قیمت آنها محسوب می‌شوند.

ورق‌های رنگی

ورق‌های رنگی، ورق‌های گالوانیزه‌ای هستند که بر روی آنها پوشش رنگی الکترواستاتیک قرار گرفته است. آنها تنوع رنگی بالایی دارند و به دلیل برخورداری از مشخصات و ویژگی‌های خاص در ساخت تجهیزات سرمایشی، گرمایشی،  ساخت شیروانی‌ها و غیره به کار می‌روند. ورق‌های رنگی با کیفیت‌ها و انواع مختلفی مانند شادولاین، ذوزنقه‌ای و غیره تولید می‌گردند. بنابراین متناسب با نوع کاربرد و مشخصاتی که برای آنها در نظر گرفته می‌شود دارای قیمت‌های مختلفی هستند.

ورق‌های آلیاژی

ورق‌های آلیاژی از ترکیب دو یا چند فلز مختلف ساخته می‌شوند. بنابراین خواص گوناگون این ورق‌های فلزهای را  در بر خواهند داشت. از این ورق‌ها در صنایع مهمی مانند کشتی‌سازی، ساخت هواپیما، پتروشیمی و غیره استفاده می‌کنند. این ورق‌ها متناسب با عناصری که در ساخت آنها به کار می‌روند، دارای ضخامت، ویژگی‌ها و کاربردهای متنوعی هستند. بنابراین از قیمت‌های متفاوتی نیز برخوردار می‌باشند.

ورق‌های فلزی آلومینیوم

ورق‌های آلومینیوم نمونه‌ای دیگر از ورق‌های فلزی هستند که به روش نورد گرم تولید می‌شوند. این ورق‌ها در صنعت داروسازی، حمل‌و‌نقل و ساخت لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. باید بدانید منیزیم و سیلیکون از عناصر اصلی به کار رفته در ساخت این ورق‌ها هستند که با تغییر میزان آنها می‌توان، انواع مختلفی از این ورق‌ها را تولید کرد. بنابراین این مسئله بر تعیین قیمت ورق‌های آلومینیومی تاثیر مستقیمی دارد.

قیمت انواع ورق
قیمت انواع ورق

 

ورق‌های فلزی متناسب با ویژگی‌های مختلفی که دارند در صنایع گوناگونی به کار می‌روند. بنابراین قیمت‌های متفاوتی داشته و اولین فاکتور در تعیین قیمت انواع ورق فلزی نوع کاربرد و ویژگی‌های متنوع آنها می‌باشد. علاوه بر آن می‌توان به نوسان بازار جهانی فولاد و فلزات مختلف، اشاره نمود که تاثیر مستقیمی بر تعیین قیمت انواع ورق فلزی عرضه شده دارد. همچنین عواملی مانند استانداردهایی که در تولید ورق‌های فلزی استفاده می‌شود، وضعیت بورس، موقعیت اقتصادی حاکم بر کشور، هزینه‌های حمل‌و‌نقل و غیره می‌توانند منجر به نوسان قیمت این محصولات صنعتی شوند.

لازم به ذکر است حجم محصول مورد تقاضا، شرایط اقلیمی، میزان موجودی ورق مورد نظر در بازار از دیگر فاکتورهای موثر در تعیین قیمت انواع ورق به حساب می‌آیند. در نهایت باید بدانید که در تعیین قیمت انواع ورق فلزی مشخصات فنی آنها مانند ضخامت، روش تولید، ابعاد ورق و غیره تاثیر مستقیمی خواهند داشت.

سخن پایانی

از دیگر عوامل موثر در تعیین قیمت انواع ورق فلزی می‌توان به شرکت تولید کننده یا تامین کننده آنها در بازار اشاره نمود. باید بدانید که همواره وجود واسطه‌ها در خرید و فروش قیمت انواع ورق‌های فلزی را افزایش می‌دهد. بنابراین مراجعه به شرکت‌های تامین‌کننده و کارخانه‌های تولیدی آنها سبب می‌گردد، بتوان این محصولات را با بهترین قیمت تهیه نمود.

در همین راستا برای خرید انواع ورق‌های فلزی می‌توانید به سایت تکتا فولاد که سابقه طولانی در تامین این محصولات در کشور دارد مراجعه نموده و ورق مورد نیاز خود را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت خریداری نمایید.

 

به این مطلب امتیاز دهید
taktauser
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *