قیمت‌ ورق رنگی

قیمت ورق رنگی

ورق رنگی چیست؟

برخی از ورق‌های گالوانیزه که به صورت اختصاصی با لایه‌ای از رنگ پوشش داده می‌شوند ورق رنگی نام دارند. این لایه رنگ که تنوع بالایی نیز دارد در یک فرایندی خاص بر روی ورق فولادی اعمال می‌شود، بنابراین از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. ورق‌های رنگی به واسطه ویژگی‌های مناسب، رنگ‌بندی‌های متنوع، قابلیت استفاده در صنایع مختلف مانند ساخت‌وساز لوازم خودرو، لوازم منزل، وسایل تزیینی برای دکوراسیون‌های داخلی، تولید تابلوهای تبلیغاتی و غیره را دارند. در همین راستا برای آشنایی بیشتر شما با این ورق‌ها و عوامل موثر بر تعیین قیمت‌ ورق رنگی نظرتان را به مطالعه این صفحه جلب می‌نماییم.

مشخصات ورق‌های فولادی رنگی

ورق‌های رنگی از ورق‌های گالوانیزه‌ای که روی سطح آنها را پوشش‌ رنگی الکترواستاتیک پوشانده است تولید و به در بازار عرضه می‌شوند. این ورق‌ها دارای رنگ‌های متنوعی بوده و در ابعاد مختلف و ضخامت‌هایی بین ۰.۱۸ میلی‌متر تا ۰.۷ میلی‌متر تولید می‌گردند. متناسب با نوع ساختار و روش تولیدی که این محصولات صنعتی دارند از مشخصات ویژه‌ای برخوردار بوده که برخی از آنها عبارتند از:

  • مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی
  • استحکام مناسب در برابر فشار و ضربه
  • مقاومت بالا در برابر تغییرات آب‌و‌هوایی و رطوبت
  • امکان تولید در انواع مختلف
  • استفاده در کاربردهای مختلف صنعتی و تولید لوازم صنعتی
  • قابلیت جوشکاری، خم‌کاری و انعطاف‌پذیری بالا
  • برخورداری از ظاهری زیبا و جذاب
  • دوام و طول عمر بالا
  • سهولت در استفاده
  • عدم تغییر رنگ و یکپارچگی آن
  • قیمت مناسب

انواع ورق‌های رنگی

ورق‌های رنگی با توجه به ضخامت، اندازه، ابعاد، شکل ظاهری و نوع برشی که در فرایند تولید بر روی آنها اعمال می‌شود، به چند دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

ورق‌ رنگی شادولاین

این محصولات پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین ورق‌های رنگی در بازار هستند. کیفیت بالای رنگ، قیمت مناسب و زیبایی ظاهری از جمله ویژگی‌های آنها محسوب می‌شود. این ورق‌ها قابلیت سفارش در اندازه‌های مختلف را دارند و به عنوان متریالی برای ساخت دیواره‌های سوله، انبارها، کارگاه‌ها و پوشش سقف و تولید ساندویچ پنل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دیگر مشخصات آنها می‌توان به نصب آسان، وزن سبک، ایمنی بالا در برابر زلزله و  استحکام بالا اشاره نمود.

ورق‌های رنگی طرح سفال پالرمو

به دلیل اینکه این ورق‌های رنگی برای اولین بار در سقف خانه‌های شهر پالرمو ایتالیا استفاده شده‌اند به این نام شهرت دارند. مقاومت بالا در برابر ضربه، فشار و نور خورشید از بارزترین ویژگی‌های این ورق‌ها محسوب می‌شوند.

ورق‌های رنگی فولادی طرح سفال ژنوا

این محصولات ورق‌های موجداری هستند که با نام ورق‌های سفال طرح ژنوا شناخته می‌شوند. آنها از جدیدترین نمونه‌های ورق‌های رنگی فولادی به حساب می‌آیند که ظاهری شبیه به ورق‌ها یا آجرهای سفالی دارند. وزن پایین و ایمن بالا، استحکام در برابر شکستگی و پوسیدگی، مقاومت بالا در برابر نفوذ آب، امکان آب‌بندی راحت و قابلیت ایجاد شیب مناسب برای سقف از جمله مشخصات این محصولات محسوب می‌شوند.

قیمت ورق رنگی
قیمت ورق رنگی

ورق‌های رنگی ذوزنقه‌ای

این ورق‌های رنگی برای ساخت شیروانی‌ها و دیوارهای سوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. وزن سبک، قیمت بسیار مناسب،  نصب آسان و راحت از ویژگی‌های خاص آنها به حساب می‌آیند.

ورق‌های رنگی سینوسی یا کرکره‌ای

این ورق‌های رنگی شباهت زیادی به مدل ذوزنقه‌ای داشته و کاربردهای بسیار زیادی در ساخت‌و‌ساز به خصوص ساخت سوله‌ها و ساختمان‌ها دارند. مقاومت بالا در برابر رطوبت، فرسایش و نور خورشید از مشخصات ویژه آنها محسوب می‌شوند.

ورق‌های رنگی پرچین

ورق‌های رنگی پرچین از جنس ورق گالوانیزه می‌باشند که برای پوشش سقف‌های شیبدار به کار می‌روند. این محصولات دارای شکل‌های بسیار زیبا، استحکام و دوام بالایی بوده و علی‌رغم وزن پایین، از استقامت و مقاومت بالایی برخوردار هستند. بنابراین گزینه مناسبی جهت جایگزینی با مصالح ساختمانی سنگین به حساب می‌آیند.

قیمت ورق‌های رنگی

تعیین قیمت‌ ورق رنگی به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم‌ترین آنها مشخصات فنی ورق است. به عبارت دیگر ضخامت وزن، طول و  عرض آن، همچنین فرایندی که در ساخت ورق‌ها استفاده می‌گردد، مواردی هستند که منجر به تغییرات قیمت این محصولات می‌گردند. علاوه بر آن رونق بازار تقاضای این محصولات، وجود واسطه‌ها در خرید و فروش و تغییرات قیمت بازار جهانی فولاد از عوامل ایجاد تفاوت در قیمت‌ ورق رنگی در نظر گرفته می‌شوند.

سخن پایانی

به طور کلی برای استعلام قیمت‌ ورق رنگی و خرید آن با بهترین قیمت، باید با تولید‌کنندگان ورق‌های رنگی تماس بگیرید. مجموعه تکتا فولاد به عنوان یکی از تامین کنندگان این ورق‌ها در بازار می‌باشد که محصولات خود را با قیمت مناسب، کیفیت بالا و پشتیبانی فروش در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. بنابراین برای خرید ورق‌های رنگی فولادی می‌‌توانید با اطمینان خاطر با این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

به این مطلب امتیاز دهید
taktauser
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *