قیمت ورق تین پلیت

قیمت ورق تین پلیت

ورق تین پلیت چیست؟

ورق‌های فولادی که در ساخت آنها پس از نورد سرد و ورود به خط تولید با عبور از استخر الکترولیتی حاوی محلول الکترولیت شده، هر دو طرف آن قلعه اندود می‌شود ورق تین پلیت گفته می‌شود. محصولی که به این طریق تولید می‌گردد دارای استقامت بالا در برابر خوردگی، رطوبت و عوامل محیطی دیگر می‌باشد. به همین دلیل کاربردهای مختلفی در صنایع گوناگون دارد. برای آشنایی با عوامل موثر بر قیمت ورق تین پلیت، انواع مختلف آن، کاربردها و ویژگی‌هایی که دارد در ادامه همراه تکتا فولاد باشید.

انواع مختلف ورق قلع اندود

ورق‌های قلع اندود از لحاظ کیفیت، ضخامت قلع مورد استفاده و میزان پوشش‌دهی آن، در مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند. به همین دلیل دارای تقسیم بندی‌های مختلفی بوده که در ادامه به بیان هر یک از آنها می‌پردازیم.

انواع مختلف ورق‌های قلع اندود از لحاظ شکل ظاهری

متناسب با ورق آهن یا فولادی که در مرحله اولیه برای قلع اندود شدن از آن استفاده می‌شود، میزان مذاب شدن قلع و گرمایی که می‌بیند، سطح پوشش‌دهی و وزن قلع استفاده شده بر روی فولاد، این ورق‌ها در مدل‌های ورق قلع اندود مات، براق، نقره‌ای، سنگی و سنگی ظریف تولید می‌شوند.

انواع مختلف ورق‌های قلع اندود از لحاظ درجه سختی

به طور کلی این محصولات به دو صورت یک بار سرد نوردیده یا دو بار سرد نوردیده ساخته شده که این باعث می‌شود انعطاف‌پذیری و میزان سختی آنها متفاوت باشد. بر این اساس آنها به انواع ورقهای قلع اندود با درجه سختی نرم، معمولی و سخت تقسیم بندی می‌شوند.

انواع مختلف ورق ورق تین پلیت از لحاظ اندازه

این محصولات به صورت معمول در اندازه و ضخامت‌های مشخص و استانداردی تولید می‌گردند. در همین راستا می‌توان گفت آنها با ضخامتی بین 0.5 میلی‌متر تا 0.85 میلی‌متر تولید شده و عرض آنها عددی در حدود  600 تا 1050 میلی‌متر می‌باشد. همچنین باید بدانید ورق‌های قلع اندود در دو مدل کلاف یا ورقه، تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

قیمت ورق تین پلیت
قیمت ورق تین پلیت

ویژگی‌ها و مشخصات ورق قلع اندود

از ویژگی‌های مختلف این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • خاصیت لحیم کاری و جوشکاری
  • متغیر بودن جرم پوشش
  • مقاومت در برابر عوامل فرسایشی
  • کاربردهای وسیع در صنایع مختلف
  • ظاهری زیبا
  • ضخامت یکنواخت سطح ورق
  • عدم فرسایش و دوام بالا
  • بازه مکانیکی گسترده
  • عدم واکنش‌پذیری با عوامل محیطی
  • ممانعت از آسیب رساندن به طبیعت و بازیافت آسان
  • قابلیت جذب مغناطیسی بالا

بیشتر بخوانید: قیمت تیرآهن هاش

کاربردهای مختلف ورق‌های تین پلیت

با توجه به ویژگی‌ها، روش تولید و انواع مختلفی که این محصول دارد می‌توان آن را در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار داد. این ورق‌ها به دلیل واکنش‌پذیری پایین یکی از بهترین متریال‌ها برای ساخت قوطی‌های مواد غذایی مانند انواع کنسروها محسوب می‌شوند. از آنها در ساخت سینی‌های پخت و پز و در صنایع غذایی استفاده‌های بسیاری می‌گردد. همچنین ساخت قوطی‌های نوشابه، اسپری مواد غذایی، ساخت درب بطری‌های شیشه‌ای از موارد کاربرد آنها محسوب می‌شود. علاوه بر آن استفاده در ساخت صفحه‌های چاپ در صنعت چاپ، تولید انواع بردهای الکترونیکی و تولید پانل‌های سقفی از دیگر موارد کاربرد آن‌ها به حساب می‌آیند.

قیمت ورق تین پلیت
قیمت ورق تین پلیت

راهنمای خرید ورق‌های تین پلیت

یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام خرید این محصولات باید مورد توجه قرار بگیرد توجه به ویژگی‌های محصول مانند ضخامت ورق، سطح پوشش آن، اندازه و عرض ورق‌ها برای استفاده در صنایع گوناگون و کاربردهای مختلف می‌باشد. علاوه بر آن در هنگام خرید باید توجه کنید محصول خریداری شده کاملاً سالم بوده، در لایه‌ها و روی سطح آن هیچگونه ترک خوردگی یا شکستگی وجود نداشته باشد. در صورتی‌که محصول را به صورت کلاف سفارش می‌دهید باید به حداقل قطر داخلی، حداکثر قطر خارجی و وزن محصول در هنگام سفارش توجه نمایید.

قیمت ورق تین پلیت

قیمت ورق تین پلیت به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ تمامی فاکتورهایی که در هنگام خرید محصول باید به آنها توجه نمود از موارد تعیین کننده قیمت آن می‌باشد. بنابراین می‌توان گفت وزن ورق که به دلیل ضخامت و ابعاد مختلف آن ایجاد می‌شود از مهمترین عوامل تعیین قیمت آن محسوب می‌شود. همچنین نوسان نرخ دلار، قیمت فولاد در بازار و میزان توجه به استانداردهای تولید این محصول از دیگر فاکتورهای موثر در تعیین قیمت به حساب می‌آیند.

سخن‌پایانی

علاوه بر مواردی که در هنگام خرید و قیمت محصول به آن اشاره شد، می‌توان گفت که خرید محصول از فروشگاه مطمئن که ورقهای قلع اندود را با کیفیت بالا تولید و در اختیار مشتریان قرار می‌دهند از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین راستا می‌توانید به سایت شرکت تکتافولاد به عنوان یک از با سابقه‌ترین تولیدکنندگان صنایع فولادی در کشور مراجعه نموده و محصول مورد نیاز خود را در ابعاد مورد نظر با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید
taktauser
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *