قیمت تیرآهن هاش

قیمت تیرآهن هاش

قیمت تیرآهن هاش و مشخصات آن

همیشه وقتی درباره صنعت ساختمان سازی سخن می گوییم، نام انواع متریال های آهنی به میان می آید. در این میان تیرآهن نیز جز جدانشدنی از این صنعت پردرامد و معروف است. انواع مختلف تیرآهن در بازار موجود بوده که هر یک از آن ها دارای ویژگی های خاص خود هستند. تیرآهن هاش که به تیرآهن بال پهن نیز معروف است، سازه ای بسیار کارامد و پرکاربرد در ساختمان سازی است. بخشی از این تیرآهن به حرفH  شبیه است و به همین دلیل به این نوع از تیرآهن هاش می گویند. مقاومت سازه با استفاده از این تیرآهن ها به طور چشم گیری افزایش می یابد. تیرآهن هاش از جمله ابداعات کمپانی Bethlehem steel co  بوده که سبب معروف تر شدن این کمپانی گشته است. در ادامه همراه تکتا فولاد باشید.

قیمت تیرآهن هاش
قیمت تیرآهن هاش

قیمت تیرآهن هاش

تیرآهن ها از جمله مصالح بسیار مهم در ساخت و ساز هستند که به انواع متفاوتی تقسیم می گردند. تیرآهن هاش تشکیل دهنده اسکلت اصلی ساختمان است و بر اساس ضخامت می تواند به دو گروه تقسیم شود. تیرآهن هاش از دو قسمت به نام جان و دو بال پهن ساخته می شود، هر بخش وظیفه ای بر عهده دارد. بخش بال جهت استقامت و جان جهت مقاومت در مقابل نیروهای برشی موثر خواهند بود. قیمت تیرآهن هاش نیز مسئله مهمی بوده که می بایست توجه ویژه ای به آن داشت. عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند روی قیمت تیرآهن هاش تاثیر گذار باشد. خوب است بدانید تحول عظیم در صنعت فولاد حاکی از اهمیت فراوان تیرآهن هاش است.

همان گونه که گفته شد عوامل زیادی روی قیمت تیرآهن هاش اثرگذار هستند. برای مثال می توان گفت میزان تقاضای این کالا، نوسانات ارز و کیفیت مصالح به کار رفته جهت ساخت آن روی قیمت این کالا اثرگذار خواهند بود.

به شما پیشنهاد می کنیم جهت اگآهی از قیمت تیرآهن هاش ، سایت تکتافولاد را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: استفاده از قوطی برای ستون

مشخصات و مزایای این نوع متریال ساختمان

در صنایع فولاد و ساختمان سازی تیرآهن هاش جایگاه بسیار مهمی داشته و برای ساخت سوله، پل، آسمان خراش ها کاربرد دارد. مقاومت در مقابل رانش زمین و نیروهای برشی از مزایای این تیرآهن ها است. تیرآهن هاش دارای سرعت نصب پایین است. این محصول به عنوان تکیه گاه و ستون نیز به کار می رود.  میزان مصرف آهن با به کارگیری این تیرآهن کاهش یافته و هم چنین در کاهش ضریب خطا نیز موثر است. لازم به ذکر است مقاومت تیرآهن هاش در دمای بالا کم است. در سازه های فولادی جوش این نوع از تیرآهن، هزینه تقریبا بالایی دارد. تیرآهن هاش را می توان به دو گروه تیرآهن های بال پهن سنگین و تیرآهن های بال پهن بسیار سنگین تقسیم کرد.

قیمت تیرآهن هاش
قیمت تیرآهن هاش

 

کاربرد های تیرآهن هاش

 فرایند نورد گرم فرایندی بوده که در آن تیرآهن های بال پهن تولید می گردند. کارخانه های مختلفی در ایران در زمینه تولید این تیرآهن ها مشغول به کار هستند. در ساختمان سازی و صنعت، تیرآهن هاش بسیار پرآوازه و مهم بوده و  دارای کاربرد ها و مزایای مختلفی است.

  • سطح مقطع این گونه از تیرآهن ها پهن بوده و تنش نسبتا کم تری را منتقل کرده لذا در ساخت ساختمان ضد زلزله کاربرد زیادی دارند.
  • تیرآهن هاش می تواند طول عمر و بقای پل را افزایش دهد. استفاده از این نوع از تیرآهن می تواند مقاومت پل را بیشتر کند.
  • تیرآهن هاش در پالایشگاه به شکل بست تیرآهنی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • اندازه های طویل این تیرآهن، آن را به گزینه مناسبی جهت پل سازی تبدیل کرده است.
قیمت تیرآهن هاش
قیمت تیرآهن هاش

سخن پایانی

 قیمت تیرآهن هاش در ایران به عوامل گوناگونی بستگی داشته که نرخ ارز، قیمت مواد به کار رفته برای ساخت محصول و هم چنین هزینه های مربوط به جابجایی از جمله آن ها هستند. کاربرد های فراوان تیرآهن باعث شده آن ها به کلیدی ترین وسایل در ساختمان سازی تبدیل شوند. تیرآهن هاش مزایای مختلفی داشته که سبب محبوبیت آن شده است. این تیرآهن ها ضخامت های مختلفی داشته و در ارتفاعات بالا کاربرد های زیادی دارند. این محصولات تاثیر فراوانی در افزایش مقاومت سازه دارند. قابلیت جوش کاری و برش کاری از ویژگی های قابل توجه این محصولات هستند. تیرآهن هاش انواع متفاوتی داشته که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

 

به این مطلب امتیاز دهید
taktauser
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *