قیمت ورق 2 میل در اصفهان

ویژگی‌ها و کاربرد ورق 2 میل

ورق 2 میل در اصفهان

ورق 2 میل ورقی‌ بوده که از متریال‌هایی مانند فولاد با ضخامت 2 میلی‌متر به وجود می‌آید. محصولات فولادی برای اینکه تبدیل به ورق‌هایی شوند که بتوان از آن‌ها در صنایع مختلف استفاده کرد، باید در فرایندی به دو روش نورد سرد و گرم به وجود آیند. در روش نورد سرد شکل‌دهی به ورق در دمای پایین انجام می‌شود، به همین دلیل فولاد خاصیت خود را حفظ کرده و محصولاتی که با آن ساخته می‌شوند دارای کیفیت بالایی هستند.

اما در روش نورد گرم شمش فولاد در گرمایی در حدود ۹۳۰ درجه سانتیگراد قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل شکل ظاهری خود را از دست داده، تیره و کدر می‌شود. ورقی که به این روش تولید می‌شود ورق سیاه نام دارد.

ورق‌های سیاه را به دلیل ساختار و روش ساخت، می‌توان در ابعاد و ضخامت‌های مختلف تولید نمود و در صنایع متعدد استفاده کرد. با توجه به موارد کاربرد بالای این محصولات، قصد داریم در این مقاله در وبسایت تکتا فولاد در زمینه خصوصیات و ویژگی‌های این ورق‌ها، همچنین عوامل موثر بر قیمت ورق 2 میل در اصفهان توضیحاتی را بیان نماییم.

 

بیشتر بخوانید: قیمت ورق گرم

انواع مختلف ورق 2 میل

ورقهای 2 میل، محصولاتی با طول 250 سانتی‌متر، عرض 125 سانتی‌متر، ضخامت 2 میلی‌متر و وزنی معادل 50 کیلوگرم می‌باشند. از این ورق‌ها که در حقیقت قطعات نازکی به حساب می‌آیند، برای ساخت تجهیزات و لوازم صنعتی ظریف استفاده می‌کنند.

در فرایند تولید ورق‌های 2 میل، با تغییر برخی از آلیاژ‌ها می‌توان انواع مختلفی را تولید نمود. بین تمامی این محصولات، ورق‌هایی که با حروف اختصاری ST نمایش داده می‌شوند از باکیفیت‌ترین نمونه‌های ساخته شده به حساب می‌آیند. همچنین اعدادی که در مقابل این حروف قرار می‌گیرند، نشان دهنده درجه سختی و تنش آنها می‌باشد. در ادامه متداول‌ترین نمونه‌های این محصولات را به صورت دقیق‌تر برای شما شرح خواهیم داد.

ورق ST37

در ساختار ورق‌های 2 میل ST37 از کربن کمتری استفاده می‌شود. به همین دلیل سختی کمی داشته و در صنایع سبک‌ مانند ساختمان سازی و ساخت سوله به کار می‌روند. در حقیقت هر چقدر عددی که مقابل حروف اختصاری قرار گرفته پایین‌تر باشد، نشان دهنده انعطاف‌پذیری بیشتر ورق است. این ورق‌ها از استحکام خوبی برخوردار بوده و جوش پذیری بالایی دارند.

ورق ST52

ورق‌های 2 میل که با این حرف اختصاری تولید می‌شوند برای استفاده در صنایع سنگین مانند سدسازی و پتروشیمی به کار می‌روند. آنها دارای کربن بسیار بالایی بوده، استحکام و مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند. از دیگر مشخصات آنها می‌توان به انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری پایین، تحمل وزن بالا و مقاومت پیچشی و خمشی اشاره نمود.

ورق ST44

این ورق‌های 2 میل نیز کربن پایینی دارند و به همین دلیل به راحتی فرم گرفته و می‌توان آنها را با ورق‌های دیگر جوش داد. از این محصولات در صنایع ساخت و ساز، ریل سازی و ساخت قطعات هواپیما استفاده می‌کنند.

قیمت ورق 2 میل در اصفهان

ویژگی‌ها و کاربرد ورق 2 میل

قیمت ورق 2 میل در اصفهان
قیمت ورق 2 میل در اصفهان

ورق 2 میل به دلیل قرار گرفتن در معرض حرارت بالا در هنگام تولید، استقامت بالایی داشته و فرم‌پذیری زیادی دارد. از مشخصات آن می‌توان به قابلیت ماشین‌کاری، استحکام و کشش بالا اشاره نمود. از این ورق‌ها با توجه به استانداردها و ویژگی‌هایی که برای آنها در نظر گرفته شده در ساخت محصولاتی مانند انواع پروفیل‌ها، نبشی‌ها، پروفیل Z، چهارچوب و غیره استفاده می‌کنند. از  دیگر کاربردهای آنها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده در صنایع کشتی‌سازی، هوا فضا و خودروسازی
  • ساخت تجهیزات کشاورزی
  • برای تولید مخازن تحت فشار و ساخت انواع تانکر
  • ساخت لوله‌های گازی و نفتی
  • تجهیزات نظامی، دریایی و صنایع فلزی سنگین
  • ساخت لوازم خانگی

عوامل موثر بر قیمت ورق 2 میل در اصفهان

ابعاد، ضخامت و وزنی که هنگام خرید انتخاب می‌کنید، از فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت ورق 2 میل در اصفهان محسوب می‌شوند. در کنار تمامی این موارد باید هزینه‌های حمل و نقل، میزان صادرات و واردات، قیمت جهانی فولاد به کار رفته در ساخت، نوسانات نرخ ارز، سیاست‌های بورس و کالا و میزان تقاضا در بازار را از عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت‌ این محصولات نام برد.

همچنین مواردی مانند روش ساخت، میزان حرارت، شکل‌دهی که در هنگام تولید اعمال می‌شود و گریدی که در نهایت به دست می‌آید بر قیمت ورق 2 میل در اصفهان موثر هستند.

 

سخن پایانی

در کنار تمامی عواملی که برای خرید و قیمت ورق 2 میل عنوان شد، برند و کارخانه تولید‌کننده این ورق‌ها از عوامل موثر در تعیین قیمت و بازار عرضه و تقاضای آن به حساب می‌آیند. بنابراین شما با انتخاب مجموعه‌ای معتبر که محصولات را به صورت مستقیم ،بدون هیچ واسطه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید در قیمت نهایی محصول خریداری شده به میزان زیادی صرفه‌جویی نمایید.

در همین راستا می‌توان از مجموعه تکتافولاد که سال‌ها به عنوان یکی از تأمین‌کنندگان مطرح محصولات فولادی به ویژه ورق‌های 2 میل در صنایع مختلف کشور است نام برد. با مراجعه به سایت این مجموعه و تماس با کارشناسان فروش می‌توانید محصول مورد نیاز خود را با کیفیت و قیمت مناسب خریداری نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید
taktauser
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *